Tento týden pro vás mám jednu zajímavou historku, která poukazuje na zajímavou chybu při návrhu aplikace.
Jeden známý měl problém s malými letáčky od realitky ve stylu „Kupujte anebo prodáváte byt?“, které se mu pravidelně objevovaly ve schránce, a to i přes umístěnou velkou nálepku, že o letáky nemá zájem. Na letáčku byla uvedena emailová adresa. Napsal jim ať příště jeho schránku vynechají. Brzy na to se mu však ve schránce objevil leták hned 2x.
Vzal to jako provokaci a rozhodl se, že emailovou adresu realitky přihlásí k odběru všech možných newslettrů, statistik, inzerátů atd. V podstatě taková klukovina jaká se dělala před patnácti lety. Až na to, že tehdy se dávali emaily na různé seznamky. Mnoho učitelů by mohlo vyprávět.
Když mi to řekl, nechtěl jsme mu moc věřit, protože dneska k odběru musíte emailovou adresu vždy potvrdit, zvláště české společnosti, které mají nejlepší šanci projít přes spamfiltry, na to dbají. Nějaké respekt z pokut od UOOU tu pořád je.
Na to mi odpověděl, že to obešel jednoduše. Vytvořil si účty na nově založenou emailovou adresu na Seznamu. Provedl ověření emailové adresy – že skutečně existuje a teď se podržte, poté změnil email na ten od spamujícího realiťáka. Většina služeb, kde byl registrován se nijak nezabývala ověřování nového emailu.
Samozřejmě se našlo několik webů, kde na to vývojáři mysleli ať už z důvodu prevence spamu anebo možné chyby při zadávání emailu. Tam musela být nová emailová adresa znovu ověřena. U většiny to ale údajně neplatilo.
Takže otázka do davu. Vyžadujete při změně emailu jeho ověření anebo ne?
Tento článek byl byl přečten 1863 krát